Krediidikindlustus tagab kindlustunde olukordades, kus ostjale (Teie ettevõtte juriidilisest isikust kliendile) antakse võimalus maksta arveid alles pärast kauba tarnet või teenuse osutamist ning kaasneb risk, et raha jääb ostjalt laekumata.

Kui ostja ei ole suuteline saadud kauba või teenuse eest maksma, hüvitab KredEx teile kahju, mis tekkis seetõttu, et ostjalt jäi raha saamata. Ostja suutmatus maksekohustust täita võib olla põhjustatud ostja ajutisest või püsivast makseraskusest või tema asukohariigi poliitilisest sündmusest.
Oluline on tähele panna, et krediidikindlustus on mõeldud olukordadeks, kus ostja ei ole finantsiliselt suuteline maksekohustust täitma. Kui maksmata jätmise põhjuseks on muu kui ostja makseriski realiseerumine, siis ei pruugi krediidikindlustusest piisata.
Näiteks ei saa KredEx aidata, kui häkkerid on kauba välja petnud, kasutades ostja ettevõtte andmeid ja selgub, et ettevõte, kelle nimel kaupa telliti, ei ole tegelikult tehinguga seotud.

Krediidikindlustus on mõeldud kõikidele Eestis registreeritud juriidilistele isikutele, kes müüvad kaupu või osutavad teenuseid ning teevad seda selliselt, et ostja peab tasuma pärast kauba tarnimist või teenuse osutamist.

Oluline on tähele panna, et krediidikindlustusega ei saa kindlustada selliseid tehinguid, kus ostja ei saa asja omanikuks.
Nii näiteks ei saa kindlustada nõudeid lepingutest, mis on seotud kasutamise, mitte ostmisega- nagu üür, rent, litsentsid, frantsiisid jms.

Krediidikindlustuse teenuse maksumus koosneb kahest komponendist:
1. Ostja hindamise tasu
See tasu sõltub ostja asukoha riigist ning jääb vahemikku 20-80 eur ühe ostja kohta.

2. Kindlustusmakse
See on tasu kindlustuskaitse eest ning see arvutatakse Teie ettevõtte kindlustatava käibe ja kindlustustariifi korrutisena.
Kindlustustariifi määramisel võetakse arvesse järgmisi tegureid: ostja(te) tegevusvaldkond, ostja(te) finantsseisund, maksetähtaegade pikkus ja kindlustatava käibe osakaal teie kogukäibest.
Kindlustusmakse suuruse arvutab KredEx individuaalselt.

Kindlustada saab müügitehinguid nii Eesti kui ka välismaa ostjatega.
Ostjad saavad olla ainult juriidilised isikud.

Krediidikindlustus katab kuni 90% kahjust.

Esmalt peab Teie ettevõte ise ostjalt makset nõudma ja selleks meeldetuletuskirju saatma. Kui see ei aita, tuleb teavitada KredExit.
Kindlustuslepingus on märgitud tähtaeg, mille jooksul KredExit teavitada tuleb. Seejärel asub sissenõudetegevusi tegema või neid koordineerima KredEx.

Kindlustusjuhtum on toimunud, kui:
1) Ostja on muutunud maksejõuetuks (kohus on kinnitanud ostja saneerimiskava või välja kuulutanud ostja pankroti)
2) Ostja on on pikaajaliselt võlas (makseviivitus kestab enam kui 6 kuud)
3) Ostja ei ole täitnud maksekohustust poliitilise riski realiseerumise tõttu (nt. ostja asukohariigi valitsus on vastu võtnud otsuse või on toimunud ostja asukohariigis muu poliitiline sündmus, mis takistab ostjal makse tegemist).

Tollitariifide kehtestamine ei ole poliitiline risk.
Kui ostja suhtes asutakse kohaldama finantssanktsiooni pärast ostu-müügi tehingu tegemist, siis on tegu poliitilise riski realiseerumisega.

Kindlustushüvitist saab taotleda pärast kindlustusjuhtumi toimumist.
Kindlustushüvitise saamiseks tuleb esitada KredExile taotlus. Taotluse jaoks on KredEx töötanud välja vormi. Lisaks taotlusele tuleb esitada kindlustusjuhtumi toimumist ja kahju tekkimist tõendavad dokumendid.
Jälgida tuleb, et kindlustushüvitise taotlus saaks esitatud kindlustuslepingus märgitud tähtaja jooksul. Kui taotluse esitamisega hilinete, siis ei ole KredExil kohustust taotlust läbi vaadata ega kindlustushüvitist maksta.

Kindlustushüvitise taotlus tuleb esitada lepingus märgitud tähtaja jooksul ka siis, kui ostja võlgnevusega tegeleb inkasso.

Kahjukäsitluse tarbeks tuleb esitada dokumendid, mis tõendavad, et on toimunud kindlustusjuhtum ja selle tõttu on tekkinud kahju, samuti dokumendid, mis näitavad, et kindlustusvõtja ise on oma kohustused nõuetekohaselt täitnud.
Need dokumendid on: müügitehingu toimumist tõendavad dokumendid (lepingud või kirjalikud kokkulepped, arved, tarnedokumendid), raamatupidamise väljavõte ostjale esitatud arvete ja saadud laekumiste kohta, pangakonto väljavõte ostjalt saadud laekumiste kohta, ostjale esitatud maksenõuded, garantii olemasolu korral garandile esitatud maksenõuded.
Täpne dokumentide loend sõltub konkreetse juhtumi asjaoludest ning kui koos kindlustushüvitise taotlusega ei ole kõiki dokumente esitatud, siis KredExi kahjukäsitleja annab teada, mida on veel esitada vaja.

Kui ostja vaidleb maksekohustusele vastu, on tegu ebaselge nõudega. Sellisel juhul KredEx koheselt hüvitist maksta ei saa, sest pole selge, kas ostja on tasumiseks kohustatud või ei. Seega peate esmalt lahendama tekkinud vaidluse.
Kui vaidlust ei õnnestu lahendada muul moel kui kohtu kaudu, saate hinnata, kas kohtusse pöördumine on otstarbekas. Kui teie nõue ostja vastu saab kohtuotsusega tõendatud, kuid ostja seda siiski ei täida, saab ka KredEx kohtuotsusele tuginedes Teile tekkinud kahju hüvitada.

Krediidikindlustus aitab kaitsta Teil oma ettevõtte rahavooge. KredEx hindab teie olemasolevate ja uute ostjate krediidivõimet, et saaksite müügitehinguid teha viisil, kus riskid on maandatud.
See aitab Teil julgemalt siseneda uutele turgudele ja alustada koostööd uute partneritega.
Teil on võimalus anda riskivabalt kliendile maksetähtaega ja kasvatada seeläbi oma müügimahte.
Vajadusel tegeleb KredEx ostjalt makse nõudmisega.
Kui ostja ei ole suuteline saadud kauba või teenuse eest maksma, hüvitab KredEx kuni 90% tekkinud kahjust.